Leaks new corruption-Maliki: MDF channel

Leaks new corruption-Maliki: MDF channel

Writings Wednesday, November 11.2015

al-MalikiWrote Ahmed Al Nuaimi: A new leaks in Baghdad for one of the Khvaya financial files of corruption previous government of Nuri al-Maliki include information and documentation refers to the last space funding channel for ‘prospects’ of public money, particularly from the financial budget of the Iraqi Council of Ministers.
Quoted local sites different Iraqi About one of the workers in the channel as saying that ‘al-Maliki, founded and financed the channel of public money and pay nor its employees’ salaries still journalists, technicians and administrators from the government, which was headed for eight years and was overthrown in a bloodless coup led political blocs budget’.
According to the leaks, the million dollars a month, Total disbursements comprehensive channel for the salaries and wages of staff and funding of broadcasting the station’s offices in nine countries, most notably Baghdad and Beirut, Tehran, Cairo and London. According to leaks published by the agency ‘Sumer News’ Iraq started, the channel continues to be funded from the government’s budget (public money) and caused a waste of large sums of money from the Iraqi state budget funds and Channel 9 are distributed in Iran, Syria, Palestine, Lebanon, Turkey, Britain and the United States and Sweden offices and managed 36 mostly staff non-Iraqis.
showed leaks that the ‘512 associate in the channel disposal of their salaries directly from the office of former Prime Minister and Vice President of the Republic current Nuri al-Maliki attributed career title these workers to the Prime Minister’s Office or the General Secretariat of the Council of Ministers or inform the Council of Ministers’.
She pointed out that’ 20 dunums was allocated as property belonging to the channel in the reign of Nuri al-Maliki in 2009 from the ground of the airport Muthanna belonging to the municipality of Al-Mansour in Baghdad have been calculated in the amount of one hundred thousand dinars ($ 85) per meter at a time exceeds the price per square meter in the area three thousand dollars’ .
She added that ‘all the channel staff’s 512 affiliate has been deployed to the various countries of the world in the training courses of one month in Tehran, Cairo, Beirut, Paris and disposal of large sums of money to them in those training courses’, adding that’ a number of other print media Ksahv Union and advocacy Radio prospects and radio girl guidance and magazine grip the guidance of the Dawa Party, all of which conduct its staff allocations and employees of the General Secretariat of the Council of Ministers.
‘leaking this information comes at a time when the Green Zone and the Iraqi parliament witnessing the intensification of the controversy between the political parties and blocs following the political reforms launched by the Prime Minister Haider al-Abadi the beginning of last August.
and launched dozens of satellite channels, newspapers and magazines to work in Iraq after 2003, mostly belonging to political parties and blocks and spent on these channels and newspapers from the state budget, especially during the governments of al-Maliki, between 2006-2014, according to observers. And the dissemination of activists initial list of more than 35 satellite channels in the country said they are subject to direct supervision by the Iranian Revolutionary Guards but funded by public money.
The media Mohammed al-Khuzai that ‘the state budget is wasted eerily on these channels, newspapers and magazines without fruitful goal is no point returning to Iraq only publication of sectarian sedition and superstitions that do not suit the habits and traditions of the Iraqi people, but it caused the tearing the social fabric to sow divisions and strife sectarian abhorrent.
“explained Khuzai if we know that the cost of the line on the satellite Rent cost nearly 500 thousand dollars a year and wages guests who host These channels of up to $ 100 thousand at least annually as well as the wages of the live broadcast and other disbursements, the total disbursements per channel per year more than one million and 500 thousand dollars a year and a simple calculation, we find that this preliminary list, which includes 35 satellite channel, we find that the total distract them of the Iraqi state budget of more than $ 50 million a year and this is a real disaster ‘.
He criticized the book and media and intellectuals what they described as media heresy in Iraq and the spread of dozens of newspapers and satellite channels, mostly belonging to political parties act by the State.
The author said Sameh Almamori that’ what happened in Iraq after the 2003 thing unreasonable never in the media side of the grave and giant thefts of the Iraqi budget because of these channels at a time when the Iraqi people are suffering from hunger, poverty, unemployment and insecurity ‘.
and between Almaoura I have to make the former prime minister and vice president of this republic during his reign between 2006 -2014 from the media Iraqi farce and the right to take the state budget spent on these channels that broadcast sectarian toxins around the clock ‘.

kitabate.com